Anexa nr. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 2/2018
Informatii precontractuale cap II art 5
PARTEA A
Societatea [SC O9VACANTA TRAVEL AGENCY SRL], cu sediul în [BISTRITA ], str. [ARTARILOR] nr. [24], număr de înregistrare la registrul comerţului [J06/402/2014], cod de înregistrare fiscală [RO33445781], cont bancar [RO63BTRLRONCRT0564059101], deschis la [BANCA TRANSILVANIA], titulară a Licenţei de turism nr. [739 din 23.01.2019], pentru Agenţia: [O9VACANTA], reprezentată prin [PRALEA MONICA], în calitate de [DIRECTOR GENERAL], in calitate de Agentie Intermediara („ATI”) transmite oferta incluzand informatiile precontractuale si informațiile standard in numele si pe seama Agentiei de Turism Organizatoare, Societatea KARPATEN OUTGOING S.R.L, cu sediul în Str. Teleajen, Nr. 77A, Sector 2, Bucuresti, număr de înregistrare la registrul comerţului : J40/559/2011, cod de înregistrare fiscală RO27928404, titulară a Licenţei de turism nr. 944 din 28.05.2019 din, pentru Agenţia de turism KARPATEN OUTGOING („ATO”) care va fi pe deplin responsabila pentru executarea corespunzatoare a pachetului in ansamblu.
Detalii de contact ale Agentiei intermediare O9VACANTA: Tel 0765 459 700, e-mail contact@o9vacanta.ro, Website: www.o9vacanta.ro
Detalii de contact ale Agentiei turoperatoare KARPATEN OUTGOING: Tel: 021 9448 , e-mail relatii.clienti@karpaten.ro Website: https://www.karpaten.ro/
Combinația de servicii de călătorie pusă la dispoziția dumneavoastră este un pachet în înțelesul Ordonanței Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate, precum și pentru modificarea unor acte normative. Prin urmare, veți beneficia de toate drepturile UE care se aplică pachetelor. Societatea KARPATEN OUTGOING S.R.L va fi pe deplin responsabilă (responsabile) pentru executarea corespunzătoare a pachetului în ansamblu. În plus, conform legislației, societatea KARPATEN OUTGOING S.R.L deține (dețin) protecție pentru a vă rambursa plățile și, în cazul în care transportul este inclus în pachet, pentru a asigura repatrierea dumneavoastră în cazul în care devine (devin) insolventă (insolvente), conform politei de asigurare mentionate mai jos, emisa de Societatea de Asigurare Eurolife FFH Asigurari Generale, Polita de asigurare Eurolife FFH - Nr. 1303 0000063 din 31.01.2024 pentru 1.500.000 euro - afişată pe pagina web a agenţiei de turism turoperatoare - https://www.karpaten.ro/
Informații suplimentare referitoare la principalele drepturi în temeiul Ordonanței Guvernului nr. 2/2018 se regasesc aici: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/204233
Drepturi principale în temeiul Ordonanței Guvernului nr. 2/2018
– Călătorii vor primi toate informațiile esențiale privind pachetul anterior încheierii contractului privind pachetul de servicii de călătorie.
– Există întotdeauna cel puțin un comerciant care răspunde pentru executarea corespunzătoare a tuturor serviciilor de călătorie incluse în contract.
– Călătorilor li se pune la dispoziție un număr de telefon de urgență sau detaliile unui punct de contact unde pot lua legătura cu agenția de turism organizatoare sau cu agentul de turism.
– Călătorii pot transfera pachetul unei alte persoane, în urma unei înștiințări efectuate în mod rezonabil și eventual a plății unor costuri suplimentare.
– Prețul pachetului poate fi mărit numai dacă cresc costurile specifice (de exemplu, prețurile carburanților) și dacă acest lucru este prevăzut în mod expres în contract, și în orice caz nu mai târziu de 20 de zile înainte de începerea executării pachetului. În cazul în care creșterea prețului este mai mare de 8% din prețul pachetului, călătorul poate înceta contractul. În cazul în care agenția de turism organizatoare își rezervă dreptul de a crește prețul, călătorul are dreptul la o reducere de preț dacă apare o scădere a costurilor relevante.
– Călătorii pot înceta contractul fără plata unei penalități de încetare și pot obține rambursarea integrală a oricăror plăți în cazul în care oricare dintre elementele esențiale ale pachetului, altul decât prețul, s-a modificat în mod semnificativ. În cazul în care, înainte de începerea executării pachetului, comerciantul răspunzător de pachet anulează pachetul, călătorii au dreptul la rambursare și, după caz, la o despăgubire.
– Călătorii pot înceta contractul fără plata unei penalități de încetare, înainte de începerea executării pachetului, în circumstanțe excepționale, de exemplu în cazul unor probleme grave de securitate la destinație care sunt susceptibile de a afecta pachetul.
– În plus, călătorii au posibilitatea de a înceta contractul în orice moment înainte de începerea executării pachetului, în schimbul achitării unei penalități de încetare adecvată și justificabilă.
– În cazul în care, după începerea executării pachetului, elemente importante ale pachetului nu pot fi executate astfel cum s-a convenit, vor trebui oferite călătorului servicii alternative corespunzătoare, fără a implica plata unor costuri suplimentare. Călătorii pot înceta contractul fără plata unei penalități de încetare, în cazul în care serviciile nu sunt executate în conformitate cu contractul și acest fapt afectează în mod substanțial executarea pachetului, iar agenția de turism organizatoare nu remediază problema.
– Călătorii au de asemenea dreptul la o reducere a prețului și/sau la plata unor despăgubiri pentru daune în cazul în care serviciile de călătorie nu sunt executate sau sunt executate în mod necorespunzător.
– Agenția de turism organizatoare trebuie să ofere asistență în cazul în care călătorul se află în dificultate.
– În cazul în care agenția de turism organizatoare intră în insolvență, plățile vor fi rambursate. În cazul în care aceasta intră în insolvență după începerea executării pachetului, iar transportul este inclus în pachet, repatrierea călătorilor este garantată. Turoperatorul KARPATEN OUTGOING a contractat protecția în caz de insolvență cu Societatea de asigurare Eurolife FFH Asigurari Generale [entitatea responsabilă pentru protecția în caz de insolvență].
Călătorii pot contacta Societatea de asigurari Eurolife FFH Asigurari Generale (Adresă: UTI Business Center, Strada Vasile Lascăr 31, București 030167, Număr de telefon: 031 423 0080) sau, după caz, autoritatea competentă, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului – Adresa: Calea Victoriei 152, Sector 1, Bucureşti. Program: 08:30-17:00/luni-joi si 08:30-14:30/vineri, telefon: 0372 492 630, e-mail: registratura@economie.gov.ro, în cazul în care anumite servicii sunt refuzate din cauza insolvenţei agentiei KARRPATEN OUTGOING.
În sensul prezentului formular prin agenție de turism organizatoare se înțelege agenția de turism organizatoare stabilită pe teritoriul României sau agenția de turism intermediară stabilită pe teritoriul României, care cumpără în mod direct pachete de la o agenție de turism organizatoare care nu este stabilită în România, după caz, conform art. 14 din Ordonanța Guvernului nr. 2/2018. În cazul prevederilor referitoare la insolvență, agenția de turism organizatoare este cea dintr-un alt stat membru sau din România, după caz.
Ordonanța Guvernului nr. 2/2018 o regasiti aici: [https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/204233]
CARACTERISTICI GENERALE ALE SERVICIILOR DE CALATORIE
Informatii importante cu privire la comanda de rezervare
In conformitate cu legislatia in vigoare, Agentia O9VACANTA are obligatia sa va aduca la cunostinta urmatoarele:
Eventuale evolutii ale pretului
Preturile agreate la incheierea contractului pot sa creasca sau sa scada in functie de anumiti factori obiectivi. Cresterile de pret sunt influentate de cresteri ale cursului de schimb, cresteri ale pretului petrolului, cresterea taxelor de survol, etc. In cazul unei cresteri de pret mai mare de 8%, clientul poate rezilia contractul fara a plati penalizari de retragere. Scaderile de pret pot fi datorate unor promotii facute de hoteluri sau de catre agentia organizatoare. Aceste reduceri sunt limitate pentru o anumita perioada de timp si pentru un anumit numar de locuri. Promotia poate fi intrerupta inainte de terminarea perioadei de valabilitate fara obligatia din partea organizatorului de anunta epuizarea locurilor puse in vanzare. In acelasi timp agentia organizatoare nu are obligatia de a reduce pretul conform promotiei, pentru clientii care au achizitionat anterior acelasi pachet, dar la un pret mai mare.
Mijloace de transport
In cazul pachetelor de servicii care cuprind si transportul cu avionul (zbor regulat sau zbor charter), agentia de turism organizatoare nu este raspunzatoare de eventuale modificari ale orelor de plecare si sosire. Daca transportatorul este vinovat de aceste decalaje va acorda asistenta turistilor conform Regulamentului EC 261 din 2004 al Parlamentului European implementat prin HG1912 / 2006. Prima si ultima zi din sejur nu sunt considerate zile de turistice, fiind zile de transport. Orele de plecare si sosire sunt informative, ele pot fi modificate de transportator cu un aviz prealabil. Sosirea la aeroport se face cu min. 3 ore inainte de ora imbarcarii. Prezentarea biletului de avion este obligatorie! Distribuirea locurilor in avion se face la check-in.
Excursii optionale
Lista excursiilor optionale poate fi solicitata de la agentul de turism. Acestea pot fi rezervate la destinatie prin reprezentantul local al agentiei organizatoare. De regula, excursiile optionale sunt organizate de partenerul local si sunt recomandate ca servicii sigure, dar calatorul nu are obligativitatea de a le achizitiona de la acesta. Preturile excursiilor depind de nr. turistilor inscrisi si pot fi mai mari decat cele existente la receptia hotelului sau alte agentii locale. Diferentele de pret cuprind plecare / intoarcere direct de la / la hotel, servicii de ghid (eventual lb. romana). Agentia de turism organizatoare nu este responsabila pentru reclamatii referitoare la excursiile optionale organizate local. Toate acestea se rezolva la fata locului.
Informatii despre sejur
Informatiile detaliate despre Sejur vor fi inmanate turistilor inainte de plecare si vor cuprinde urmatoarele puncte:
- Detalii partener extern – nume, persoana de contact, telefon;
- Detalii reprezentant agentia organizatoare la destinatie – nume, telefon;
- Detalii Reprezentant agentia organizatoare in aeroport Romania – nume, telefon;
- Orar de zbor actualizat (daca este cazul)
Informatii utile:
•Camerele sunt distribuite de receptie, iar cazarea in prima zi si predarea in ultima zi se va face in functie de politica orara a fiecarui hotel si in functie de disponibilitatile de moment (in general cazarea se face dupa ora 14:00, iar predarea camerei pana in ora 12:00);
•Tipul de camera se solicita de la inscriere. Atentie! Patul dublu poate fi in unele hoteluri format din doua paturi de o persoana alipite. Al treilea difera in functie de dotarea fiecarui hotel: pat de o persoana, pat pliant sau o canapea.
•Exista hoteluri unde copilul pana la 12 ani este acceptat sa doarma in pat cu parintii si astfel are gratuitate la cazare sau o reducere foarte mare.
•Unii hotelieri solicita garantii si plati suplimentare pentru utilizarea facilitatilor din camera (ex. mini bar/ frigider, seif, aer conditionat) daca nu este mentionat altfel. Recomandam turistilor, ca in momentul cazarii in hotel, sa solicite la receptie detalii despre aceste costuri suplimentare; la unele hotelurile de 4 si 5 stele se solicita garantie numerar sau card, ce se restituie/deblocheaza la predarea camerei. Aceste sume se blocheaza pentru garantarea platii facilitatilor hotelului;
•Toate unitatile de cazare, precum si mijloacele de transport sunt clasificate de catre organismele abilitate ale tarilor de destinatie, conform procedurilor interne si normativelor locale, care difera de la o tara la alta;
•Tinuta decenta este obligatorie pentru orice cina servita la unul din restaurantele hotelului. Domnii au acces cu pantalon lung si incaltaminte inchisa (nu in pantalon scurt si papuci sau sandale), iar doamnele in tinuta decenta.
Protectia datelor cu caracter personal
Prelucrarea datelor cu caracter personal furnizate de fiecare client, solicitate de prestatorii de servicii (transport, hoteluri, politie de frontiera, companie asigurari, etc), se face cu acordul fiecarui client in parte. Prelucrarea se va face in conformitate cu dispozitiile Regulamentului UE679/2016 in scopul furnizarii serviciilor turistice.
Renuntarea
Puteti sa va retrageti din contractul de calatorie oricand inainte de inceperea calatoriei. Renuntarea la contract necesita din partea dumneavoastra o declaratie in scris transmisa agentiei. Va recomandam sa transmiteti declaratia de renuntare a contractului pe un suport informatic durabil.
In acest caz noi pierdem dreptul asupra tarifului calatoriei, drept urmare in schimb, putem sa va solicitam o despagubire rezonabila (conform contract cadru de comercializarea pachetului de servicii turistice), in masura in care retragerea din contract nu ni se datoreaza noua sau circumstantelor extraordinare aparute la destinatia stabilita sau in imediata apropiere si care pot afecta in mod negativ desfasurarea calatoriei sau transportul persoanelor la destinatie.
Incheierea unei asigurari pentru acoperirea costurilor in cazul renuntarii la calatorie
Va atragem atentia asupra faptului ca majoritatea tarifelor practicate de catre agentia noastra nu includ asigurarea pentru anularea calatoriei si/sau medicala (asigurare storno si asigurare pentru intreruperea calatoriei). Renuntarea la calatorie inaintea inceperii sau intreruperea calatoriei, genereaza costuri de stornare si/sau alte costuri suplimentare pentru intoarcerea in tara, din acest motiv va recomandam sa incheiati un pachet de asigurari speciale valabile pentru diverse cazuri neprevazute, de accident, boala sau deces.
Mobilitate redusa
Persoanele cu mobilitate redusa pot beneficia de serviciul de calatorie rezervat doar in anumite conditii. In cazul in care doriti mai multe informatii cu privire la caracterul adaptabil al serviciilor de calatorie pentru persoanele cu mobilitate redusa, va rugam sa ne contactati in acest sens.
In cazul unei astfel de rezervari, confirmarea trebuie sa includa echipamentele, utilitatile si materialele auxiliare accesibile persoanelor cu handicap, pe care dumneavoastra le-ati solicitat si care sunt garantate de catre partenerul local contractual al agentiei.
Raspunderea contractuala
O9VACANTA prin turoperatorul KARPATEN OUTGOING este raspunzatoare pentru prestarea regulamentara a tuturor serviciilor de calatorie prevazute in contract si este obligata in baza Ordonantei Guvernului nr. 2/2018 sa acorde asistenta calatorului in cazul in care acesta se afla intr-o situatie dificila.
Asistenta in timpul calatoriei
Odata cu documentele de calatorie veti primi si datele de contact corespunzatoare.
Veti avea intotdeauna un numar de telefon de urgenta pe care il puteti apela in caz de nevoie.
Reclamatii la destinatie
Aveti obligatia de a aduce la cunostinta reprezentantului nostru de la fata locului reclamatia dumneavoastra, odata cu transmiterea ei catre agentie. Reprezentantul nostru local are sarcina de a remedia deficientele, in masura posibilitatilor. Cu toate acestea, reprezentantul local nu este autorizat sa valideze eventualele pretentii. Acestea vor fi solutionate prin agentie, dupa caz.
Cesiunea contractului
Participantul la calatorie poate cesiona (transfera) unei alte persoane contractul pentru pachetul de servicii de calatorie, intr-un termen rezonabil si tinand cont de eventualele costuri suplimentare generate de cesiune, daca si in masura in care aceasta este posibila.