Anexa nr. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 2/2018
Informatii precontractuale
PARTEA A
Societatea [SC O9VACANTA TRAVEL AGENCY SRL], cu sediul în [BISTRITA ], str. [ARTARILOR] nr. [24], număr de înregistrare la registrul comerţului [J06/402/2014], cod de înregistrare fiscală [RO33445781], cont bancar [RO63BTRLRONCRT0564059101], deschis la [BANCA TRANSILVANIA], titulară a Licenţei de turism nr. [739 din 23.01.2019], pentru Agenţia: [O9VACANTA], reprezentată prin [PRALEA MONICA], în calitate de [DIRECTOR GENERAL], in calitate de Agentie Intermediara („ATI”) transmite oferta incluzand informatiile precontractuale si informațiile standard in numele si pe seama Agentiei de Turism Organizatoare, Societatea FIBULA AIR TRAVEL S.R.L, cu sediul în Bucuresti, Strada Gh. Dem Teodorescu nr 16, număr de înregistrare la registrul comerţului J40/8407/2005, cod de înregistrare fiscală RO17563173, titulară a Licenţei de turism nr. 1059 din 11.12.2020, pentru Agenţia de turism FIBULA AIR TRAVEL („ATO”) care va fi pe deplin responsabila pentru executarea corespunzatoare a pachetului in ansamblu.
Detalii de contact ale Agentiei intermediare O9VACANTA: Tel 0765 459 700, e-mail contact@o9vacanta.ro, Website: www.o9vacanta.ro
Detalii de contact ale Agentiei turoperatoare FIBULA AIR TRAVEL: Tel 031 229 57 67, e-mail fibula@fibula.ro, Website: https://www.fibula.ro/
Combinația de servicii de călătorie pusă la dispoziția dumneavoastră este un pachet în înțelesul Ordonanței Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate, precum și pentru modificarea unor acte normative. Prin urmare, veți beneficia de toate drepturile UE care se aplică pachetelor. Societatea FIBULA AIR TRAVEL S.R.L va fi pe deplin responsabilă (responsabile) pentru executarea corespunzătoare a pachetului în ansamblu. În plus, conform legislației, societatea FIBULA AIR TRAVEL S.R.L deține (dețin) protecție pentru a vă rambursa plățile și, în cazul în care transportul este inclus în pachet, pentru a asigura repatrierea dumneavoastră în cazul în care devine (devin) insolventă (insolvente), conform politei de asigurare mentionate mai jos, emisa de Societatea de Asigurare OMNIASIG VIENNA INSURANCE SA, seria I 5828 din 09/01/2024 - afişată pe pagina web a agenţiei de turism turoperatoare (https://www.fibula.ro/)
Informații suplimentare referitoare la principalele drepturi în temeiul Ordonanței Guvernului nr. 2/2018 se regasesc aici: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/204233
Drepturi principale în temeiul Ordonanței Guvernului nr. 2/2018
– Călătorii vor primi toate informațiile esențiale privind pachetul anterior încheierii contractului privind pachetul de servicii de călătorie.
– Există întotdeauna cel puțin un comerciant care răspunde pentru executarea corespunzătoare a tuturor serviciilor de călătorie incluse în contract.
– Călătorilor li se pune la dispoziție un număr de telefon de urgență sau detaliile unui punct de contact unde pot lua legătura cu agenția de turism organizatoare sau cu agentul de turism.
– Călătorii pot transfera pachetul unei alte persoane, în urma unei înștiințări efectuate în mod rezonabil și eventual a plății unor costuri suplimentare.
– Prețul pachetului poate fi mărit numai dacă cresc costurile specifice (de exemplu, prețurile carburanților) și dacă acest lucru este prevăzut în mod expres în contract, și în orice caz nu mai târziu de 20 de zile înainte de începerea executării pachetului. În cazul în care creșterea prețului este mai mare de 8% din prețul pachetului, călătorul poate înceta contractul. În cazul în care agenția de turism organizatoare își rezervă dreptul de a crește prețul, călătorul are dreptul la o reducere de preț dacă apare o scădere a costurilor relevante.
– Călătorii pot înceta contractul fără plata unei penalități de încetare și pot obține rambursarea integrală a oricăror plăți în cazul în care oricare dintre elementele esențiale ale pachetului, altul decât prețul, s-a modificat în mod semnificativ. În cazul în care, înainte de începerea executării pachetului, comerciantul răspunzător de pachet anulează pachetul, călătorii au dreptul la rambursare și, după caz, la o despăgubire.
– Călătorii pot înceta contractul fără plata unei penalități de încetare, înainte de începerea executării pachetului, în circumstanțe excepționale, de exemplu în cazul unor probleme grave de securitate la destinație care sunt susceptibile de a afecta pachetul.
– În plus, călătorii au posibilitatea de a înceta contractul în orice moment înainte de începerea executării pachetului, în schimbul achitării unei penalități de încetare adecvată și justificabilă.
– În cazul în care, după începerea executării pachetului, elemente importante ale pachetului nu pot fi executate astfel cum s-a convenit, vor trebui oferite călătorului servicii alternative corespunzătoare, fără a implica plata unor costuri suplimentare. Călătorii pot înceta contractul fără plata unei penalități de încetare, în cazul în care serviciile nu sunt executate în conformitate cu contractul și acest fapt afectează în mod substanțial executarea pachetului, iar agenția de turism organizatoare nu remediază problema.
– Călătorii au de asemenea dreptul la o reducere a prețului și/sau la plata unor despăgubiri pentru daune în cazul în care serviciile de călătorie nu sunt executate sau sunt executate în mod necorespunzător.
– Agenția de turism organizatoare trebuie să ofere asistență în cazul în care călătorul se află în dificultate.
– În cazul în care agenția de turism organizatoare intră în insolvență, plățile vor fi rambursate. În cazul în care aceasta intră în insolvență după începerea executării pachetului, iar transportul este inclus în pachet, repatrierea călătorilor este garantată. Turoperatorul FIBULA AIR TRAVEL a contractat protecția în caz de insolvență cu Societatea de asigurare OMNIASIG VIENNA INSURANCE SA [entitatea responsabilă pentru protecția în caz de insolvență].
Călătorii pot contacta societatea de asigurari OMNIASIG VIENNA INSURANCE SA (Sediul central, Adresa: București, Aleea Alexandru, nr. 51, sector 1. Telefon: 021 405 7420. Email: office@omniasig.ro) sau, după caz, autoritatea competentă, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului – Adresa: Calea Victoriei 152, Sector 1, Bucureşti. Program: 08:30-17:00/luni-joi si 08:30-14:30/vineri, telefon: 0372 492 630, e-mail: registratura@economie.gov.ro, în cazul în care anumite servicii sunt refuzate din cauza insolvenţei agentiei FIBULA AIR TRAVEL.
În sensul prezentului formular prin agenție de turism organizatoare se înțelege agenția de turism organizatoare stabilită pe teritoriul României sau agenția de turism intermediară stabilită pe teritoriul României, care cumpără în mod direct pachete de la o agenție de turism organizatoare care nu este stabilită în România, după caz, conform art. 14 din Ordonanța Guvernului nr. 2/2018. În cazul prevederilor referitoare la insolvență, agenția de turism organizatoare este cea dintr-un alt stat membru sau din România, după caz.
Ordonanța Guvernului nr. 2/2018 o regasiti aici: [https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/204233]
CARACTERISTICI GENERALE ALE SERVICIILOR DE CALATORIE
Informatii importante cu privire la comanda de rezervare
In conformitate cu legislatia in vigoare, Agentia O9VACANTA are obligatia sa va aduca la cunostinta urmatoarele:
Eventuale evolutii ale pretului
Preturile agreate la incheierea contractului pot sa creasca sau sa scada in functie de anumiti factori obiectivi. Cresterile de pret sunt influentate de cresteri ale cursului de schimb, cresteri ale pretului petrolului, cresterea taxelor de survol, etc. In cazul unei cresteri de pret mai mare de 8%, clientul poate rezilia contractul fara a plati penalizari de retragere. Scaderile de pret pot fi datorate unor promotii facute de hoteluri sau de catre agentia organizatoare. Aceste reduceri sunt limitate pentru o anumita perioada de timp si pentru un anumit numar de locuri. Promotia poate fi intrerupta inainte de terminarea perioadei de valabilitate fara obligatia din partea organizatorului de anunta epuizarea locurilor puse in vanzare. In acelasi timp agentia organizatoare nu are obligatia de a reduce pretul conform promotiei, pentru clientii care au achizitionat anterior acelasi pachet, dar la un pret mai mare.
Mijloace de transport
In cazul pachetelor de servicii care cuprind si transportul cu avionul (zbor regulat sau zbor charter), agentia de turism organizatoare nu este raspunzatoare de eventuale modificari ale orelor de plecare si sosire. Daca transportatorul este vinovat de aceste decalaje va acorda asistenta turistilor conform Regulamentului EC 261 din 2004 al Parlamentului European implementat prin HG1912 / 2006. Prima si ultima zi din sejur nu sunt considerate zile de turistice, fiind zile de transport. Orele de plecare si sosire sunt informative, ele pot fi modificate de transportator cu un aviz prealabil. Sosirea la aeroport se face cu min. 3 ore inainte de ora imbarcarii. Prezentarea biletului de avion este obligatorie! Distribuirea locurilor in avion se face la check-in.
Excursii optionale
Lista excursiilor optionale poate fi solicitata de la agentul de turism. Acestea pot fi rezervate la destinatie prin reprezentantul local al agentiei organizatoare. De regula, excursiile optionale sunt organizate de partenerul local si sunt recomandate ca servicii sigure, dar calatorul nu are obligativitatea de a le achizitiona de la acesta. Preturile excursiilor depind de nr. turistilor inscrisi si pot fi mai mari decat cele existente la receptia hotelului sau alte agentii locale. Diferentele de pret cuprind plecare / intoarcere direct de la / la hotel, servicii de ghid (eventual lb. romana). Agentia de turism organizatoare nu este responsabila pentru reclamatii referitoare la excursiile optionale organizate local. Toate acestea se rezolva la fata locului.
Informatii despre sejur
Informatiile detaliate despre Sejur vor fi inmanate turistilor inainte de plecare si vor cuprinde urmatoarele puncte:
- Detalii partener extern – nume, persoana de contact, telefon;
- Detalii reprezentant agentia organizatoare la destinatie – nume, telefon;
- Detalii Reprezentant agentia organizatoare in aeroport Romania – nume, telefon;
- Orar de zbor actualizat (daca este cazul)
Informatii utile:
•Camerele sunt distribuite de receptie, iar cazarea in prima zi si predarea in ultima zi se va face in functie de politica orara a fiecarui hotel si in functie de disponibilitatile de moment (in general cazarea se face dupa ora 14:00, iar predarea camerei pana in ora 12:00);
•Tipul de camera se solicita de la inscriere. Atentie! Patul dublu poate fi in unele hoteluri format din doua paturi de o persoana alipite. Al treilea difera in functie de dotarea fiecarui hotel: pat de o persoana, pat pliant sau o canapea.
•Exista hoteluri unde copilul pana la 12 ani este acceptat sa doarma in pat cu parintii si astfel are gratuitate la cazare sau o reducere foarte mare.
•Unii hotelieri solicita garantii si plati suplimentare pentru utilizarea facilitatilor din camera (ex. mini bar/ frigider, seif, aer conditionat) daca nu este mentionat altfel. Recomandam turistilor, ca in momentul cazarii in hotel, sa solicite la receptie detalii despre aceste costuri suplimentare; la unele hotelurile de 4 si 5 stele se solicita garantie numerar sau card, ce se restituie/deblocheaza la predarea camerei. Aceste sume se blocheaza pentru garantarea platii facilitatilor hotelului;
•Toate unitatile de cazare, precum si mijloacele de transport sunt clasificate de catre organismele abilitate ale tarilor de destinatie, conform procedurilor interne si normativelor locale, care difera de la o tara la alta;
•Tinuta decenta este obligatorie pentru orice cina servita la unul din restaurantele hotelului. Domnii au acces cu pantalon lung si incaltaminte inchisa (nu in pantalon scurt si papuci sau sandale), iar doamnele in tinuta decenta.
Protectia datelor cu caracter personal
Prelucrarea datelor cu caracter personal furnizate de fiecare client, solicitate de prestatorii de servicii (transport, hoteluri, politie de frontiera, companie asigurari, etc), se face cu acordul fiecarui client in parte. Prelucrarea se va face in conformitate cu dispozitiile Regulamentului UE679/2016 in scopul furnizarii serviciilor turistice.